Enviat per: oriolvidal | 09/09/2007

Burkina, el teu nom

burkinafaso.jpg

Burkina Faso vol dir “terra de gent honrada”
i així hauria de ser el meu país, fugitiu
de cors corruptes i esperances cascades
per la rutina del maniqueisme, el bordar
dels pamflets propagandístics i l’enterrament,
sistemàtic i aniquilant, de tota imaginació.
L’estultícia governa i fa oposició, mentre tu
i jo prenem un vinet al camp i mengem pastes
tot dient que, com a mínim, el nom sí l’hauríem
de tenir del Tercer Món.
“Terra de gent honrada”, poesia de l’aridesa,
himne utòpic que jo també voldria cantar.

Anuncis

Responses

  1. La capital de Burkina Faso és Ouagadougou. A veure quin plumilla dels que volten per aquí és capaç de pronunciar aquest nom sense petar-se de riure.

    ‘Ouagadougou’ significa ‘és que us ho creieu tot, eh?!’

    Oriol, el metge m’ha prohibit flirtejar amb el pessimisme.

  2. Diria que, en el seu moment, al plumilla aquí present li va tocar dir aquest nom perquè s’hi celebrava una reunió d’aquelles de la francofonia. Crec que vaig intentar pronunciar “Ou-a-ga-du-gú”. Segur que no me’n vaig sortir gaire bé. Afortunadament, els meus temps davant la càmera queden ja lluny….

  3. Marc, no flirtejo amb el pessimisme, sinó amb l’exigència. I consoli’s pensant que aquest poema el pot recitar qualsevol ciutadà de qualsevol país. Més enllà de les circumstàncies singulars, tots estem igual, si fa o no fa.

  4. Poques vegades “Ouagadugú” haurà tingut l’honor de ser pronunciat amb tanta bona voluntat per algú, Alfanumber. Jo recordo haver-ho dit algun cop i vaig optar per ventilar-m’ho amb un “Ugadugú” pragmàtic a més no poder.

  5. no, àlex, lo teu va ser intentar dir “ana alamán”. Lo meu, “bona nit ruth”, “bona nit ruth”
    😀


Deixa un comentari

Categories

