Enviat per: oriolvidal | 30/10/2007

∞ Vuit ∞

vuit.jpg

El vuit no és buit i si s’estira
al llit dels enamorats on sempre ens troba
veuràs que pren disfressa d’infinit,
camí d’anguila, i enrosca l’espiral
en bell circuit, desperta cova.

El goig i el delir fan companyia
en els revolts que el temps rebrega
i descontrola. Els teus ulls
són els mateixos que en l’origen, però ballen
amb dolçor que el cor estova
commouen tot el plor i fonen vida i trenquen tot l’enyor que l’oblit roba.

Les dislèxies han fet riure;
la comicitat aquí plou.
L’horitzó no s’endevina,
la temptació no s’hi cou
tot i que la corba del vuit
es tanca i no saps què s’hi remou.
Alerta tu, amatent jo:
dos móns diferents en un llaç
perquè l’espiral s’estira
i demà… tot serà nou.

Anuncis

Responses

  1. sisi, molt maco, oriol, però…
    que leig refregar-nos fotos del casament, al qual no ens vau convidar.
    que cruel, matxo

  2. Evidentment molt emotiu… Ja són 8 anys, el nostre número favorit. Espero que cada any que passi siguin com aquests vuit anys (13 si comptem quan vam començar a sortir) que compartim junts.

    Ruth: ja farem un casament expressament per a vosaltres, perquè pugueu venir, dona.

  3. Poeta, actor, periodista, perico… Tu sí que ets un superdotat, i no el cosí Nacho!
    Felicitats per l’efemèride i per tenir uns clatells tan formosos. Has traçat un bell camí entre el vuit i el nou. Bon auguri.

  4. Estàs casat??
    No entenc res… La Ruth i l’Oliva, tu i la Sara… Què està passant? No hi ha solters al món o què??

    FELICITATS!!

    (See ya on the PES2008 net… si la lent de la PS3 aguanta, és clar….)

  5. Com? La Ruth i l’Oliva estan casats? Què cabrons! I no m’han convidat a la seva boda! Per cert, tu i la Vivi a què espereu?

    Gumb, you know if I had a time-machine… mentrestant, només puc dir-te que el buffet lliure es veu que va ser la bomba, però que ni la núvia ni el nuvi el van tastar (excepte una mínima mostreta). Així de dura és la vida.

    Puigmalet: per desgràcia, ara el meu clatell ha canviat força i tinc com una coroneta zidanesca que ni de consol em serveix, perquè tampoc em fa millor futbolista. Què hi farem.

  6. Per molts anys, poeta!

  7. Jo no estic casada!!
    I que jo sàpiga l’oliva tampoc…

    quin lio!
    oriol, perquè estàs casat, que si no amb un poema així, em caso amb tu fins i tot jo!! Hauríem de convidar llavors l’oli i la sara? O estarien en plan “oli, se me ha fundido la bombilla”??

    0_0

  8. Ruth… No esteu casats?? Doncs així esteu vivint en pecat… (I love Jesus, com ho veus?).
    Nois, deixem de parlar de bodes i secrets, que n’hi ha un que sortirà escaldat!!

  9. Jo crec que millor em caso jo amb l’Oli, ara que podem i lo nostre és factible. Ja vindríem a veure-us quan tinguéssiu un moment d’intimitat.

    Com que veig que us ha agradat, per un bon preu us adapto el poema quan qualsevol de vosaltres feu 8 anys del que sigui (amb la màxima confidencialitat, ei, per suposat!).

  10. No caldria adaptar-lo.

  11. oriol, apart de gran perico, notable presentador i millor persona, ets un poeta amb futur. dedica-hi més temps i compraré aviat el teu primer recull!

  12. http://www.lavanguardia.es/concursos/epoemas/index.html

  13. vinga, et buscaré premis literaris jo també. a la web de cultura de la generalitat n’hi ha uns quants. oriol vidal, a pel premi nacional de poesia!!! he he…
    per cert, jo estic presentat a dos de relat. a veure…

  14. T’enganxo link de la gene. concursos de poesia.
    http://cultura.gencat.net/prelit/
    molt bo.
    vingaaaa…lord byron!

  15. Ja t’ho he inewejat, però val la pena repetir-ho: la teva faceta de poeta és sorprenent. A veure si algun dia celebres l’últim gol de l’Espanyol amb una intro Shakespeariana!

    Ara però, en el teu poema has descuidat un aspecte fonamental: el 8, quan s’estira a descansar és l’infinit, per això és el número més perfecte. Felicitats per l’efemèride i per infinits anys més!

  16. Ja que parles de ‘8’. T’he deixat un encàrrec al blog. I formes part del post del primer aniversari. La setmana que ve en torno el DVD. El veure avui!!! Quina emoció!!! Bona feina, Ury.

  17. Felicitats per l’aniversari!
    I felicitats també per la poesia. Per aquesta i per tantes altres que apareixen en aquest blog.
    I gràcies per regalar-nos-les també a nosaltres.
    Aquest blog enganxa, noi!

  18. Caram, iona76, moltes gràcies! Elogis com aquest, però, imposen. Però intentarem apujar el llistó. Segueixi visitant-nos.

  19. Carme: tercer vers, filla meva!
    Go to the oculist!

  20. Oh… Disculpa’m…


Deixa un comentari

Categories

