Enviat per: oriolvidal | 30/11/2007

Seixanta

Ma veu interior és teva,
teu, el record;
teu, valent en la feblesa.
Teu m’omplo de bon cor.

Teu el nom en la tempesta
teu el refugi amorós
teva la torxa que orienta
perdut en el camí fosc.

Teu, la carícia dins les venes
primeres passes, no hi ha mai dol.
Ser teu és sentir-se de festa,
sent teu m’animo tot sol.

Teva tota la tendresa
teu és sempre el meu enyor;
la teva mirada que abriga
el teu dolç somriure que adorm.
Tot i el sotrac de la vida
és teu l’aixopluc del plor.

I sóc jo teu, mare meva
meva mare, meu tresor.

Anuncis

Responses

  1. Molt maco el poema, tot i que m’ha decebut el final. Estava convençut que parlaves de mi. Què hi farem!!! Felicita a la teva mare per tenir un fill com tu. Petons.

  2. Que bonito, que bonito!
    Ja li has ensenyat?

  3. Ja et veig pujat a la cadira fent callar a la parentela…

    (Només per si de cas: ¿a la tercera estrofa el ‘teu’ inicial no hauria de ser ‘teva’? ¿I l’enllaç entre ‘venes’ i ‘primeres passes’?)

    Molt rebonic!

  4. 🙂

  5. Ahir vaig recitar el poema i avui ha anat a emmarcar-lo (amor de madre: el sisè per a la col·lecció… ei, però no els faig cada 10 anys, eh?, que sóc poc amic dels números rodons).

    Puigmalet: jo volia dir “(sent) Teu, la carícia dins les venes”. Després és veritat que hi falta puntuació. Què suggereixes (tot i que els canvis quedaran aquí i no seran emmarcats)?

    Jordicine, ja et faré un poema, no pateixis: “Xapata de formatge fresc / Tertúlies sobre pel·lícules / Un any treballant frec a frec / sintonia total de partícules.” Reconec que és millorable, però “a bot pront”…

  6. Felicitats per la part que et toca.

    Quin fill!

    “Hi ha un sol nen bell i cada mare el té.”
    José Martí

  7. No cal suggerir res. Són dues imatges poètiques seguides i prou. La poesia és lliure per això i per més . Està molt bé.

    Amb la sogra aviam si et comportes igual de bé, ara, que tindrà ‘gelos’.

  8. Sensible i tendre, sí senyor.
    “Que madre no hay más que una!”
    Ara, li pots dedicar un poema a Corominas pel seu salvador gol, un altre cop? he he…

  9. Si jo pogues fer poemes en catala….aaaagggghhhh pero ja ho veus, home es conforme amb el que te…i despres de llegir el teu, no em ficare amb el teu territori que ets un “crack”…..amic.

  10. Gràcies pels elogis, amics! A casa em renyen -especialment l’ojomeneada- perquè diuen que m’hi hauria de dedicar, que em surten d’una volada i blablablà…

    Però, en el meu cas, la poesia surt bé quan la visites de tant en tant. Forçada no és el mateix… o com va, això de la inspiració?

  11. Tu tens talent Mr. Vidal!
    I ai si fessis cas a la frase del Woody Allen, “l’èxit és un 80% d’insistència”. O sigui que guerra a les pàgines en blanc!


Deixa un comentari

Categories

