Enviat per: oriolvidal | 04/01/2008

Videojugant

uncharted-drakes-fortune-1.jpg 

S’acosten els Reis i inicio aquí una sèrie lúdica i limitada (he procurat que no pas en imaginació) per recordar aquelles joguines o aficions amb què he matat (i, moltes vegades, ressuscitat) el temps. Començo aquest tastet tan especial amb aquesta “Oda als videojocs”, la meva particular història d’aquest art poques vegades reconegut amb prou justícia. Si gosen, cliquin aquí al costat, que m’ha sortit llarg de megabytes.  

Oda als videojocs 

Des dels pacmans i els marcians que ens massacraven
al goril•la que imperava als gratacels,
dels 80 i l’addicció que ens atrapava,
fort verí que encara resideix.

Un vell Amstrad de cassette tot grinyolava
quan carregava el Roland & Ropes: Fred;
infinits quarts d’hora que esperàvem
per la màgia del Commando o el Match Day.

A l’Arkanoid el Mur abans va caure
o en les ficcions vibrants com Saboteur;
el “game over” feria, fatídic missatge
mentre el “continue?” s’oferia com el Cel.

Les 3D presentaven nous miratges:
del Knight Lore a La Abadia… o a l’Oest;
dos alhora en el Target Renegade,
o en aquell Lakers-Celtics tan etern.

“Quinze dies amb Mario” va ser l’obra
revisada quan em vaig trencar el turmell,
però de Delibes no era fill aquell pobre home,
made in Nintendo, bigotut i pinta gay.

Amb l’Indiana o de pirata a Monkey Island;
amb el Larry a Cal Tentacle: temps PC.
De Lovecraft, al malson en la pantalla
l’Alone in the Dark al cervell.

Worms vingueren i parelles esclataren.
FIFAs tendres, Duke Nukem i Quake.
Reguitzell de metralla i esquitxades
munició d’hores tenses, clima dens.

L’excitació arribaria amb gol d’Irlanda:
el primer marcat en la segona Play.
Amb el Pro la seducció seria màxima:
les Leche Leagues: quins temps!

I aquí estem, passen els temps i res no passa.
En la consola hi ha consol i passió greu.
Per això encara avui demano tralla:
que els Reis vénen… i sí, són de l’Orient.

Responses

  1. Es com si em parelesis en xinès, Ury, ho sento. Mai he jugat als videojocs. L’únic que conec és el tetris. Res més. Sempre he estat més de pel·lícules, jo. Ja ho saps.

  2. Clics JA!!!

  3. “Quinze dies amb Mario” va ser l’obra
    revisada quan em vaig trencar el turmell,
    però de Delibes no era fill aquell pobre home,
    made in Nintendo, bigotut i pinta gay.

    Només aquest quartet ben val una vida, vidalsau.

    Jo amb l’Amstrad 6128 carregava en casset l’Abadia del Crimen (el Nom de la Rosa) i l’Arkanoid…
    Estàs fet un Peter Pan!

  4. Gràcies, Puigmalet. Jo desitjava tenir un Amstrad de disquet… i tu que el tenies, fent anar el casset… Quines coses!

    No crec que sigui un Peter Pan. Els videojocs actuals són una afició perfectament adulta. És més: un nen no sap o no pot fer anar la majoria a causa de la seva complexitat.

    La de peles en cubates, vici, males pel·lícules, llibreix-deixalla i bodrios televisius que m’he estalviat…

  5. Visca els cubates, el vici, les males pel·lícules, la llibreix-deixalla i els bodrios televisius!

    I els clics, ja!!!!

  6. doncs jo amb els meus sims, com sempre (des del 2001 enganxada)-
    pel cumple em van regalar els sims 2 naufragos per la play2 i la veritat es que està molt bé.
    però el dia que l’acabi… no sé… serà una mica estrany, pq els sims sempre ha estat un joc d’anar fent… no s’acaba mai

  7. Carme, els clicks estan en preparació, que mereixen explicar-se bé i amb material gràfic. Volia dir “els llibres-deixalla”.

    Ruti! Seràs capaç d’acabar un joc? Jo ho he aconseguit molt poques vegades. Sempre acaba sortint un altre que et distreu de l’objectiu final que tens entre mans.


Deixa un comentari

Categories

