Enviat per: oriolvidal | 31/12/2008

Tocant el dos, el dos mil vuit

2008

Al MMVIII li toca fotre el camp. Un any amb massa alarmes i sorpreses poc agradables, un any aspre per a massa gent que m’envolta com per considerar-lo un gran any. Demano un 2009 més simple, senzill i, fins i tot, més innocent. Un any d’esperances per a tots: un 2009 de retorns, de començaments, d’horitzons i del que a cadascú li convingui. Indomable vida: a veure què ens regales.

     Posats a ser optimistes, acceptarem 2008 com un any de maduresa, amb tots els eufemismes i defectes que tan pompós títol amaga (sempre hi ha un camí per recórrer), però també amb els seus fruits (perquè, per exemple, ens mirem i la sintonia és més perfecta que mai). Un any de creixement (com tots, ja veus tu, però a lo bèstia) i un any, en definitiva, per pensar-s’ho. Per mirar un demà amb l’aspiració de poder donar-li forma.

     Més valoracions íntimes? Aquest bloc hauria de ser, llavors, de pagament… I com que m’estimo molt les seves economies en aquests temps de crisi, destacaré altres qüestions d’aquest 2008:

– La boda més divertida a la que he anat mai (i que no se m’emprenyi ningú, que també hi incloc la meva).
– La descoberta d’una altra comunicadora a la família.
– La prejubilació més merescuda de la història.
– La generositat de sempre.
– L’aparició de més bona gent a la meva vida (voleu dir que no m’ha tocat una quota exagerada?).
– El viatge a Costa Rica.
– El luxe d’haver pogut donar pas a un any farcit d’èxits esportius, amb un monstre com el Nadal i els Jocs Olímpics inclosos (oh, grans Phelps i Bolt!).
-I un canvi professional atòmic (de fer rodes com un electró a viatjar i fins i tot complir un bell somni de quan tan sols era un protó: les retransmissions dels clicks de la infantesa… actualitzades amb paios de carn i ossos.

(Llàstima que el 2008 també ha estat el de la gran cagada perica, però és que tot no es pot controlar.)

         cat-power     lima

Per últim, el meu top sobre qüestions ocioses (feu el vostre, si teniu el que s’ha de tenir):

Disc de l’any: In Rainbows, de Radiohead.

Cançó de l’any: Nude, de Radiohead. La resposta a la qüestió “es poden tocar l’Art i la Bellesa”?

Millor llibre llegit aquest any: Sí, el primer de l’Stieg Larsson. No té una punyetera metàfora ni floritures retòriques, però enganxa com el dimoni. Començarem el 2009 amb el segon, però quan ens acabem el Brooklyn Follies del Paul Auster.

Periodista de l’any: com sempre, l’Enric González, el puto amo.

Pel·lícula de l’any: El Caballero Oscuro i La escafandra y la mariposa. Per cert, any tirant a fluixet, cinematogràficament parlant.

Revelació de l’any: Cat Power, descoberta per mi fa dos dies, tot i que canta des que la van parir.

Revenja de l’any: Passar-me al FIFA, després de la traïció de Konami als seus addictes.

Guapa de l’any: si algú hagués escanejat un increïble reportatge de l’¡Hola! diria la Inés Sastre, però com no el trobo a la xarxa i em falten proves, apostarem novament per Adriana Lima i Olivia Wilde o Jessica Alba. La tercera està clar qui és i ella ja ho sap, tot i que la medalla de bronze universal li sap a poc.

Anuncis

Responses

  1. Bon any, URY. Jo en aquest moment no tinc clar res de res, ni la millor peli… així que… Fins el 2009. Una abraçada.

  2. Em sona, aquest casament de què parles… et salva això i el culte a l’Enric Gonzàlez, nen, perquè tela… bé, almenys no has triat cap cançoneta dels julais de Coldplay.

    Adriana Lima, of course!

    Feliç 2009

  3. Parella, les meves eleccions són sublims i, mentre tu no publiquis les teves, et toca callar… i resar a l’Adriana Lima (que, per cert, va dir en una revista allò de “pero esperaré hasta el matrimonio”). A ver, menina, con las fotos que te haces, un poquito de credibilidad…

  4. Saps que no et perdonaré mai haver-te passat al FIFA, betrayer… i més, ara que ja tinc la Play 3! Els Reis han estat sublims. I amb el PRO, com God rules.

    Si Adriana Lima està per estrenar, jo sóc el pròxim número 1 del Draft.


Deixa un comentari

Categories

