Enviat per: oriolvidal | 30/01/2009

A la caça de l’omniscient

-De debò ho hem de fer?

-No tenim elecció. Les instruccions són clares: segrest, interrogatori… i mort. Tot abans que ell ens masacri.

-Però com sabeu que pot actuar així? A mi no em sembla tan perillós, aquell paio…

-Ja t’està menjant el cervell, que no ho veus? Està parlant per tu. Et té dominat!

-No fotis, home! Esteu delirant, amb tanta paranoia…

-Ah, sí? Pensa només una mica. Tu mateix, fa dos dies, sospitaves d’ell com el qui més. Ara, en canvi, has caigut en aquesta mena de síndrome d’Estocolm. No pot ser casualitat.

-Puc canviar d’opinió, no? Potser és que ho veig tot d’una altra manera… i no penso matar ningú.

-Té aquest llibre i m’ho expliques. T’està passant el mateix que a un dels protagonistes! Obre els ulls!

-Paul Auster? Em cansa, aquest paio! 

-Doncs al nostre amic no. L’està copiant, de fet; però ell ho vendrà com si fos un homenatge… tots són iguals. I aposto el que vulguis que, ara, per fer-nos més reals, jugarà a marejar-nos moralment: jo “prentendré” rebel·lar-me i em negaré a matar-lo, com desitja… i tu, indignat per la descoberta, et tornaràs boig per fotre-li una cara nova. Els típics dilemes impostats.

-No m’ho puc creure. Si és així, de què coi va, aquest cabró?

-Aquí tens la seva adreça. Comprova-ho tu mateix. El trobaràs davant una màquina d’escriure. Fulmina’l. Jo no penso moure un dit.

-I on et podré trobar, després?

-A qualsevol lloc… excepte en el pròxim capítol. Suposo.

Anuncis

Responses

  1. Casualment estic amb la tercera història de la “Trilogia de Nova York”. M’entretén molt, però encara no he decidit si m’enganxarà.

    Sospito que és l’Auster mateix qui ha escrit aquest apunt. Potser és per desviar l’atenció del veritable perill, que és que algú altre es faci passar per ell.

  2. Molt bo. Ets un geni, Ury! Bon finde.

  3. Jajaja, molt bona, Puigmalet. Quin elogi més elegant, escolti… però segur que l’Auster ho trobaria una gosadia.

    Jordicine, no ens passem. Es tracta d’uns quants experiments… breus i de curta volada. De mica en mica.


Deixa un comentari

Categories

