Enviat per: oriolvidal | 23/02/2009

Qui vol ser milionari?

D’aquí a dues hores comença la gala dels Oscar, on espero que la gran triomfadora resulti Slumdog Milionaire o, per referir-nos a la novel·la en què està basada, ¿Quién quiere ser millonario?, de Vikas Swarup. Desitjo el seu triomf sobre la tediosa existència de Benjamin Button perquè considero que no hi ha color: es tracta d’una pel·li amb molt més ritme i que, alhora, explica moltes més emocions. Un film d’un impacte visual considerable -ole, Danny Boyle!-, amb personatges que semblen de veritat durant molta estona i, en definitiva, un mix de Ciudad de Dios i un bonic conte oriental. Tòpica, diuen? Jo m’ho he passat teta mentre la veia, no em vinguin amb romanços.

     El prota de la història, Jamal Malik, no es mira l’ídem (el melic, vull dir). Participa en un concurs no pels quartos ni la fama, sinó per trobar el seu gran amor, la Latika, que interpreta l’encisadora Freida Pinto, una dona de bellesa paralitzadora (que la veus i et surt un “fíjense si es buena persona!”). El simple  intent d’en Jamal ja constitueix un triomf de la vida, una lluita per la supervivència en les més terribles circumstàncies: la memorable victòria d’un pària en un ambient hostil. Ho diré i no és cap off-topic: De la Peña en va fer un tràiler la nit del dissabte 21 de febrer. Si amplien la foto, el veuran reflectit en els ulls de la princesa, mig boig i reivindicatiu.

     M’apunto també a l’èxit de qualsevol de les secundàries de La duda i, per escenificar-ho clar, al de les pel·lis de veritat per sobre de les produccions prepotents, precuinades, dissenyades per esdevenir souvenir i nominades a base de relacions públiques. Penélope, no seré jo el teu Ulises.

Anuncis

Responses

  1. Doncs si, al final ha guanyat, és a dir que ja s’ha obert la veda per destrossar-la. Ai, aquest instint tan humà… ara et trobarás que els mateixos que ahir dèien que era una gran película, un remolí d’imatges i de colors, ara la repudiaràn per comercial i facilona (argumentant que “jo no hi crec en la farsa aquesta dels Oscars”) . Així son alguns premis… A mi, per cert, també em va agradar. Una película dissenyada per triomfar.

  2. Doncs ‘Slumdog millionaire’ ha estat la gran triomfadora. Me n’alegro. I també de l’Oscar de la Pe. Em va encantar a la peli de l’Allen. Una abraçada i felicitats per l”ivanazo’.

    • Èxit merescut, sense dubte, Jordicine. La Pe, és que la tinc massa vista en rols com aquest que fa. I posats a triar jamona, em quedo amb la Marisa Tomei.

      Ah, Oli! Ja he sentit moltes versions de desprestigi: des que és una pel·lícula fatxa, perquè els de l’Índia es conformin amb el que tenen, a què el guió és massa fantàstic. A mi, tot plegat, em sona a quelcom semblant a les acusacions que descriuen un suposat “antifutbol”. Mal perdre i s’ha acabat, hehe.

  3. slumdog és de les millors pelis que he vist en, posem, els últims 10 anys. sense exagerar.
    guió atrevit i història dolça i dura alhora, que m’emociona i em fa somniar. El que solc buscar en el cinema.
    El caso curioso de Benjamin Button, que vaig veure just abans, es queda en una pantomima inverosímil.
    salut a tothom!


Deixa un comentari

Categories

