Enviat per: oriolvidal | 09/03/2009

Confusió al confessionari

-Ave Maria Puríssima.

-Sens pecat fou concebuda.

-Pare, fa 34 dies, nou mesos i mig any que no em confesso.

-Tranquil, sóc de ciències exactes. Endavant, fill.

-Veurà, l’altre dia havia d’organitzar un sopar benèfic i solidari, però, quan tot just estava acabant la llista dels aperitius, ho vaig deixar. La peresa em va assaltar després d’apuntar les torradetes de fuà amb melmelada d’avet.

-No seria la gula, fill meu?

-No ho crec. En tot cas la cobdícia, però que me les volia cruspir totes. El cas és que no vaig acabar una tasca que podria haver completat la meva vida i la de l’altri.

-La inconstància és un dels mals dels nous temps, germà.

-Perdó, estic confós: germà, fill… que sóc, exactament?

-És una manera de parlar. De fet, t’escolto com si fossis un bon nebot. Et plantejava això, que la inconstància és un dels mals del nostre temps.

-Ah, sí. Doncs millor anirien les coses si la gent tornés a utilitzar els intermitents, no troba?

-Hi ha excepcions que confirmen els manaments. Què més et preocupa?

-Crec també que sóc una mica mentider. Cada cop més. De fet, no m’he posat mai a organitzar cap sopar benèfic i solidari.

-Vaja… Doncs potser no estem aprofitant del tot aquesta xerrada, tu i jo.

-Potser. De fet, no sóc ni catòlic. M’ho podrà perdonar?

-El què? El no ser catòlic o les mentides?

-La pèrdua de temps, volia dir.

-Venir aquí, mirar dins de la teva ànima -o fins i tot de la del teu personatge fals- i reconeixe’t imperfecte no és mai cap pèrdua de temps. Sempre en pots treure alguna cosa. Detectes les pedres del camí… i aprens a no llençar-les als altres.

-Vol venir a fer unes torradetes?

-Existeix realment la melmelada d’avet?

-No només existeix, sinó que millora la teva existència. Fixi’s que he estat a punt de quedar-me a casa i no venir…

Responses

  1. Joder, quina decepció de comentaristes que tinc… Què passa? Algun trauma amb les penitències infantils o què? Purgueu els vostres pecats, bèsties de l’infern!

  2. Estava bona la melmelada amb el fuà, eh?? m´agrada el…
    “reconeixe’t imperfecte no és mai cap pèrdua de temps. Sempre en pots treure alguna cosa. Detectes les pedres del camí… i aprens a no llençar-les als altres.” Però com costa reconèixer, eh?

  3. Curiosament, vaig escriure això abans de veure “Gran Torino”, del Clint Eastwood, on la confessió apareix com a trama secundària.
    Pel·liculón que recomano a tothom, per cert.

  4. Malmalada d’avet? Quina sorpresa. Això de no posar els intermitents és una de les coses que més em treu de pollaguera. I ho dic de veritat. Salu, URY. Jo si que organitzo un sopar, però no és benèfic. Crec que hi haurà melmelada, però no foie… que m’encanta. Una abraçada.


Deixa un comentari

Categories

