Enviat per: oriolvidal | 12/03/2009

I sempre faig tard

Me n’he d’anar, però aquí estic, perdent el temps mentre crec guanyar-lo. Esgarrapo el rellotge mentre ell em fot cops de martell. Els fulls del calendari pesen i m’enterren, però cada dia trec el cap i somio una conquesta: si no dormo, triomfo… però alhora em faig més vell. Una paradoxa, un laberint que m’aclapara. Totes les victòries seran aparents, però les derrotes, en conseqüència, no haurien de passar d’anècdota.

     El que la vida et treu per una banda te la dóna per l’altra. I viceversa: el que tu creus que li robes, ella te l’acabarà expropiant. És un malabarisme per a desequilibrats, com el d’un boig sobre la barana del balcó; un tarambana que se sent més viu que mai si l’atenció crida. Aquí, l’evidència: quan més sabor li trobes al moment, més ràpid passa. Goig i plaers: intensos per efímers, idolatrats perquè no se’ls pot capturar. És ara i aquí… i no, mai no serà sempre.

     Me n’he d’anar i aquí estic, ajuntant paraules per una tan pretesa com inatorgable eternitat. M’esperaran i els desesperaré; em complicaré l’existència i tornaré a caure en el cercle viciós. Per una miqueta de temps, pressa: un glop desaprofitat que torna a igualar els marcadors entre el que sumem i el que creiem restar. Inútil batalla per a un addictiu caos. Perdona que vulgui ser un heroi. Perdona la lírica. Perdona el retard. No diràs que aquesta vegada no m’he currat l’excusa.

Responses

  1. “mai no serà sempre”: “Hoy es siempre todavía”,deia el filòsof Antonio Machado.
    Salutacions des del sempre d’ara mateix!

  2. Però “ara mateix” ja és un altre “ara mateix” quan acabes d’escriure-ho, també… El poeta fa una filigrana i no només retòrica.
    “Tempus fugit…” i no arribo a l’hora, nen!

  3. “des de luego” la sara i jo som forá més ràpides que tu i ‘àlex arreglant-vos per sortir. Endevé…

  4. És que ens passem la vida reflexionant, els nostres cervells no paren… Sou unes privilegiades, en el fons.

  5. això ja ho sabem…


Deixa un comentari

Categories

