Enviat per: oriolvidal | 28/04/2009

Una relació

Aritmètica sentimental: si la
juxtaposició de desitjos eleva
les expectatives conjuntades en
una incògnita d’equació de
grau indeterminat i tot i així

configura una intersecció
essencial, no hi haurà res
que resti ni –menys- que
divideixi ni fraccioni ni
interrogui, que tot això ja
vindrà amb la gramàtica

de subordinades que ens assaltaran
després, en un llenguatge que
s’anirà enrevessant, complicant
l’existència per la necessitat
egoïsta dels propis sintagmes, frases

a mig escriure i altres cataclismes
metafísics que no entraven
en els nostres càlculs i que
tot ho embarroquen, fins al punt
d’enyorar aquelles tardes en què
tot es multiplicava solet,
per se,
per nosaltres.

Anuncis

Responses

  1. Si n’haguessis fet un cal·ligrama jo m’imagino més una imatge fractal que no aquest gel tan simètric, ves per on.

    “L’amor demana molt d’esforç”, deia fa poc el titular d’una entrevista a Paolo Giordano.

  2. Puigmalet, volia ficar una gràfica o un cor amb un exponent, però he trobat això i ho he cascat. Potser no hauria d’haver posat imatge. Però bé, si serveix per no deixar-te indiferent, ja té sentit.

    Per Sant Jordi em van regalar el llibre d’en Paolo Giordano, aquest Jude Law italià. Espero que la novel·la sigui millor que aquest titular, la veritat. És una evidència com una casa… però encara recordo el merder que es va armar en un vagó dels ferrokates, tornant de la Uni, quan vaig dir que “tota relació demana sacrifici”. Una mica més i em lapiden.

  3. Ni l’aritmètica, ni la geometria, ni l’àlgebra són matèries complicades si les comparem amb l’amor. L’amor… Eixa eterna assignatura pendent… Qué difícil és d’aprovar, redéu!!
    Bon poema.
    M’apunte el llibre del Giordano: no el coneixia.
    Salut!

    • Rubentxo, jo coneixia el llibre, però està fent cua, que en tinc un parell que van arribar abans que ell. No te’n puc dir res.

      Jo crec que l’amor funciona quan cada (inevitable) passet enrere serveix per prendre impuls i fer un gran salt endavant. Fàcil de dir, eh?


Deixa un comentari

Categories

