Enviat per: oriolvidal | 14/11/2009

No en tenien prou amb tres-centes mil frases fetes…

En Serrat és un mentider. Amb segons quina dona no n’hi ha prou amb tres frases fetes… i amb ella, menys. Des de sempre li havia agradat anar de vint-i-tres botons, era evident: no és que estigui inventant jo el brou de farigola.  De tan delicada que era, radical com la van parir, es comprava aparadors sencers, fins al punt que n’hi havia per llogar-hi melindros i sucar-hi cadires, i no ho dic a l’Alí Babà, que consti.

La seva obsessió era tal que tenia la mà perforada, i costava fer-li regals dignes.  Per això, tot i que jo no nedava en l’ambulància, li vaig comprar un abric nou que em va costar una pasta de l’ull. El resultat, comparable a una pedra preciosa… amb preu de pedrada. Però tota dedicació té premi, en aquesta vida, i més si és submissa, valerosa i abnegada.

Última hora: m’ha escrit el representant d’en Serrat i m’ha dit que el meu sacrifici material i crematístic havia estat una estupidesa. Que tan sols hauria d’haver fet servir les matemàtiques i les proporcions. Que si als quinze anys en tens prou amb tres frases fetes, als trenta, sis ja en fan la funció; i que, per tant, en precises de nou vorejant la cinquantena.  “Que multiplicar no costa tant!”, m’ha espetat. I fins i tot m’ha passat aquest enllaç per fer-me la vida més planera. Gràcies!

(Modestíssima aportació al gritisjí del Víctor Pàmies, homenatjat amb tot mereixement per aclamació popular.)

El logo no és “made in Galderich”, sinó que l’han parit a

http://www.pallidisseny.com/


Respostes

  1. Ep, el logo és de http://www.pallidisseny.com/
    Al Cèsar el que és del Cèsar i al dissenyador el que és del dissenyador… o no era així? Ho hauré de consultar al Parèmies…

  2. Molt bo el microrelat de frases fetes! Un bon homenatge!

  3. Oriol, m’ha semblat veure, de cua d’ull, alguna dita apòcrifa… No sé, no sé, m’ho hauré de mirar amb més deteniment. 😉

    Gràcies!

  4. Bon post. Bon homenatge. Creatiu i fresc. Et felicito!

  5. Celebro que us hagi agradat, especialment al “ojo meneado”. Seguiu endavant amb els vostres blocs, poble literari!

  6. De “modestíssim homenatge” res, nano de Sants. Cadascú per on l’enfila: tu, amb una prosa refrescant i enginyosa. Molt bo!


Deixa un comentari

Categories